Luna de miere in Bali si Kuala Lumpur

Anul ăsta am impresia că am făcut atât de multe și a decurs atât de agitat încât a fost totul pe repede înainte. În prima zi din an am fost surprinsă de cererea în căsătorie și 7 luni mai târziu m-am trezit în fața altarului.

În tot timpul ăsta am amânat decizia asupra destinației pentru luna de miere din diferite motive. Într-un târziu ne-am decis la Bali pentru ca voiam să fim siguri că mergem într-o destinație caldă în August.

Cu toate că am cerut oferte de la diferite agenții parcă nu ne satisfăcea nimeni ideea noastră despre luna de miere. Așa că am decis să o construim noi după cum voiam. Ne gândeam să petrecem câte 3-4 zile în diferite locații. Urma să mergem în Kuta, Ubud, Nusa Dua si Gili Trawangan. Am ales destinațiile astea pentru ca voiam să vedem oceanul, jungla și sa ne distrăm. Kuta și Gili am înțeles că sunt stațiuni de distractie.

Singurul lucru care ne-a dat planurile peste cap a fost cutremurul din Lombok care a afectat grav insulele Gili. Cu o săptămână înainte de plecare am primit un mail de la hotelul din Gili în care ne spunea ca nu ne mai pot primi datorită faptului că a fost dărâmat de cutremur.

Ne gândeam să renunțăm complet dar celelalte trei stațiuni erau în regulă așa ca rămăsese sa ne găsim ceva de facut in ultimele 4 zile. O cunoștință mi-a recomandat să mergem în Kuala Lumpur.

Biletele de avion

Am cumpărat biletele în al 12-lea ceas și am plătit o cârcă de bani pe ele. Dar, domnia și prostia costă. Cea mai bună variantă pentru noi, care locuim in Timișoara, a fost să plecam din Belgrad. Traseul la dus a fost Belgrad – Doha cu un zbor de 5 ore, o escală de 8 ore acolo și un zbor de 10 ore până în Denpasar, ambele cu Qatar Airlines. La ei primești la un bilet economy dreptul de a lua un bagaj sus și unul de 30 de kg la cala ceea ce este mai mult decât suficient pentru o excursie de genul acesta.

Daca te întrebi cât de de greu e de suportat un drum de 10 ore  cu avionul sa stii ca nu e chiar asa de rau. Ai un monitor în fața ta pe care gasesti zeci de filme destul de noi, emisiuni si jocuri. În plus poti sa dormi destul de confortabil si timpul trece.

După ce am petrecut  câteva zile în Bali am plecat mai departe cu Malaysia Airlines până în Kuala Lumpur printr-un zbor direct de 3 ore.

Se spune că e scump să ajungi în zona aia că în rest e totul ieftin. E scump dacă îți iei biletele târziu. Am o prietena ce a facut drumul ăsta cu 500 de euro dus întors cu bilet luat în urmă cu câteva luni.

Ce sa faci în Doha 8 ore?

Daca te sperie ideea o escala atât de lungă poți lua un tur ghidat al orașului de vreo 2 ore. Asta am facut noi. A costat aproximativ 40 de lei de persoană și merita sa vezi orașul. E destul de mic dar foarte cochet. Pregatește-te pentru căldura greu de suportat de afară. Noi am facut turul pe la 10 seara și erau 37 de grade. Poți vedea în Doha panorama zonei de zgârâie nori și piața din “centrul vechi”. Îmi face impresia că mai mult de 2 ore nu ai ce să faci pe acolo așa că un tur de genul ăsta e perfect pentru a pune un oraș nou pe harta vizitată.

Renumita Kuta

În Bali prima stațiune în care aveam cazare a fost renumita Kuta. După mine merita exclusă de pe lista de vizitat. Plaja este foarte frumoasă dar nu ai nici cele mai minime condiții de stat la plaja. E o destinație de surferi și cam atât. Se zice ca e cel mai bun loc de distracție nocturnă însă nu ni se părea chiar așa… Poate ca așteptările noastre erau diferite. Când mă gândesc la distracție nocturnă undeva la mare sau ocean mă gandesc la petreceri pe plaja. Aici era bezna complet. Existau câteva cluburi în mijlocul orașului însă nu le-am vizitat pentru că nu voiam genul de distracție pe care o găsim în orice oraș fără ieșire la mare.

Kuta e un fel de Costinești. Cred ca oamenii de acolo sunt prea orientați spre turiști, atât de orientați încât încearcă să le asigure acestora elemente familiare ce fac să nu mai fie nimic autentic în zona.

Am stat la Hard Rock Hotel și cred ca a fost cea mai bună alegere. Nu intru în detalii despre hotel dar ce mi s-a parut genial aici a fost că aveau o piscină cu nisip pe fund și intrarea foarte lină, exact ca în mare. Pentru mine, ultimul pamantean care nu înoata, a fost un vis. La barul Hard Rock Cafe nu a fost chiar Hard Rock, a fost asa, mai chill rock dar a fost ok pentru un drink seara.

Cum e în Ubud?

Toată lumea zicea de bine de Ubud asa ca voiam să vedem si noi ce e asa spectaculos acolo. E o stațiune în mijlocul insulei înconjurată de junglă, care apropo, e mult mai frumoasă decât în filme. Cu toate că nu sunt neaparat o amatoare de natură am rămas mută de uimire sa vad atât de multa si variată vegetație. Am văzut păduri întregi de bambus și de palmieri, cele mai frumoase flori, liane, maimuțe, fluturi, ce mai… doar Mowgli lipsea de acolo.

Spre deosebire de Kuta, Ubud nu și-a pierdut identitatea în încercarea de a atrage turiști. Dimpotrivă, autenticitatea locului, arhitectura si vibe-ul satului te fac să îl iubești si sa surprinzi exact frumusețea Indoneziei, așa cum ti-o imaginezi.

Temple găsești la tot pasul iar ceea ce mi-a plăcut aici a fost să văd că acestea sunt folosite și în scopuri culturale. Am văzut grupuri de copii sau adulți care stăteau în temple si învățau să cânte iar serile erau animate de reprezentații teatrale ale celebrelor legende indoneziene. Banii adunați din spectacole sunt folosiți pentru întreținerea templului si pentru ajutarea familiilor nevoiașe.

În Ubud am vizitat minunatele plantații de orez. Chiar dacă drumul pana la ele e destul de ciudat și pare creepy, o dată ce ai ajuns acolo e ca în rai. Dacă ajungi pe acolo îți sugerez să înaintezi până la barul din mijlocul plantației, un loc spectaculos pentru admirarea apusului.

Tot în Ubud există o stradă destinată restaurantelor și una magazinelor. Mai găsești acolo o piața tradițională efectiv “cu de toate”. Orice este negociabil și prețul final de achiziție e cam de 3 ori mai mic decât cel pe care îl cer inițial.

Despre Nusa Dua

Nusa Dua cică e stațiunea de lux din Bali. Într-adevăr este o stațiune plină de resorturi cu ieșire la ocean pe o parte, iar pe cealaltă sunt restaurante, locații de masaj, alimentare, barăci cu fructe etc. E discrepanța mare între stânga și dreapta străzii așa că dacă ești cazat în resort preferi sa stai acolo. Pozele alea frumoase de pe stock-uri cel mai probabil sunt facute din resorturi de acest gen.

Noi am stat la Grand Mirage Thalasso, un resort de 5 stele care arată drăguț, avea vreo 3 piscine, vreo 5 restaurante si, spre marea noastră bucurie, șezlonguri și servire pe plaja. Ne-a prins bine să lâncezim la plaja 3 zile și să ne ridicăm de pe șezlong doar pentru a merge în apa. Apropo, atunci când se retrage apa răsar mici insulițe de nisip alb spre care poti ajunge mergând prin apă. Peisajul în momentele astea arată exact ca in pozele celebre de pe Instagram.

Trei zile sunt suficiente în Nusa Dua daca vrei să te relaxezi și mai ales dacă ești o persoană activă care se plictisește repede.

Ce sa vizitezi in Bali?

Intr-una din zile ploua si am refuzat să stăm pe camera asa ca ne-am luat un șofer care sa ne plimbe pe la cele mai importante obiective de pe insula. Am plătit 50 de dolari pentru toată ziua si am vazut o multime de locații. Astfel am vizitat Tanah Lot Temple si alte cateva temple ă căror denumire nu mi-o amintesc, am vizitat cascada Git Git, o plantatie de cafea, ne-am oprit la maimuțe pe marginea drumului si una peste alta am facut dintr-o zi ploioasă una dintre cele mai reușite zile petrecute pe insula.

În general daca iti iei o excursie de genul soferul iti va face un traseu potrivit pentru a atinge cele mai importante obiective turistice. Daca ai noroc de un șofer care vorbește engleza vei afla si cate ceva despre obiectivele vizitate. În caz contrar te vei uita ca pisica în calendar pentru ca aproape niciunde nu găsești un ghid sau macar vreun pliant cuprinzător cu informatii. Cu toate acestea merita sa iti dedici o zi pentru un tur al insulei. Chiar dacă nu găsești informatii despre obiectivele turistice macar vei surprinde esența vieții indoneziene si te vei minuna la frumusețea templelor construite de aceștia.

Daca ajungi pe acolo iti sugerez sa încerci Kopi Luwak,  cea mai scumpă cafea din lume. Din cate am inteles în cadrul vizitei pe plantatie de cafea, luwak-ul care e un fel de pisica alege cele mai bune boabe de cafea si le mănâncă. Atunci când le da afara producătorii de cafea le sorteaza, le spală si le prajesc. Asa ia naștere cafeaua Kopi Luwak, o cafea cu mai putina cofeina si mai multa aromă decât cea obișnuită.

Cât de scump e Bali?

Iti spun doar ca in Bali cheltuiești în două săptămâni banii pe care îi cheltuiești în Europa de Vest într-o săptămână. Asta daca esti mâna largă acolo si chitra aici. Totul este ieftin acolo, totul mai puțin alcoolul dar poti consideră perioada acolo ca o cură de detox. O cină decentă pentru două persoane la restaurant costă până în 100 de lei iar mâncarea este delicioasă, toată! Transportul este ieftin, iar daca iti instalezi Grab (un fel de Uber)

Ce sa faci în Kuala Lumpur?

Părerile despre Kuala Lumpur sunt împărțite, unii spun că nu-ți ajung 14 zile sa vezi tot ce e de văzut iar alții ca nu merita sa petreci mai mult de o zi acolo. Noi am avut la dispoziție două zile pline în care am vizitat turnurile Petronas. Intrarea costă 80 de lei de persoană si se fac tururi programate din 15 în 15 minute deci iti poti cumpara biletul mai devreme si nu trebuie sa pierzi timp la coada.

Am vizitat Kuala Lumpur Bird Park si il recomand cu toată inima. E o colivie imensă plină de păsări și peisaje superbe. Te vei bucura de vreo 2-3 ore de relaxare completă aici în mijlocul naturii. Ca sa iti faci o idee sa stii ca arată locul ca in brosurile alea colorate pentru pocaiti.

Am fost si în Little India, un cartier indian plin de magazine cu textile si sari care mai de care mai frumoase si colorate si l-aș pune si asta pe lista de vizitat in Kuala Lumpur.

Batu Caves e cam overrated dar daca ai timp la dispoziție poti face o vizită. Inca se construiește mult acolo si e foarte aglomerat.

Kuala Lumpur e celebră si pentru cumparaturi asa ca daca esti in bani iti recomand sa mergi la Pavilion Mall. Daca totusi nu te scot banii afara din casa poti merge la Berjaya Times Square, e un mall de 8 etaje plin cu de toate. Vei gasi multe chestii drăguțe aici la preturi mai mult decât rezonabile. Ps: În Malaysia gadgeturile si aparatura it sunt cu 20% până la 50% mai ieftine fața de România.

By |2018-09-11T11:15:31+00:00septembrie 8th, 2018|Marketing|3 Comments

About the Author:

3 Comments

1. Gabi L septembrie 9, 2018 at 12:35 pm - Reply

Salve ! Recent intors din Bali si eu … unde spre norocul meu am reusit sa ajung si in Gili si sa vad ce e acolo dupa cutremurul din zona . Am evitat sa stau in zona Kuta , Seminyak … din ce ma informasem am aflat ca e aglomerat , gaglagie … si nu-mi doream asa ceva si din ce scrii tu se pare ca bine am facut . Sunt mukte de facut in Bali , nu ai timp 10-11 zile sa cuprinzi toata insula . Am stat in 4 locuri , cate 3 zile in fiecare locatie . In Gili am dat peste un roman care a trait cutremurul de la inceput de august pe insula si mi-a povestit ce a trait acolo in momentele acelea dar si dupa …
    Merita Bali , cazarea e mult mai ieftina decat la noi , mancarea cam acelasi pret ca aici .
    Probabil ca va mai fi o data urmatoare ( in Bali eram intrabat de fiecare data … a cata oara este cand vin acolo ) . 🙂

• tiana septembrie 10, 2018 at 4:34 pm - Reply

Wow, cum e în Gili? Ai ceva poze pe undeva? Eu de fapt acolo mi-am dorit cel mai mult sa ajung dar macar am motiv sa ma întorc si altădată. Si da, ai dreptate, nu ajung 10 zile sa descoperi tot. Cutremur am prins si eu in Ubud si ne-au evacuat repede din hotel. Oricum sunt foarte operativi oamenii.

2. Frăteanu septembrie 14, 2018 at 8:36 pm - Reply

Bravo, dragilor! Incă o dată tre sa vă laud pt nuntă 😉 , şi foarte inspirată destinaţia voastră pentru luna de miere!
    Ce mi-a mai plăcut mie la Asia de S-E (deşi eu am fost putin mai in nord..posibil să fie puţin diferit) e şocul cultural..arhitectura, vegetaţia, zumzetul constant al moped-urilor şi al tuk-tuk-urilor, oamenii mici, siluteţi şi bronzati, dar foarte prietenoşi şi mereu zâmbareţi, forfota turistică; şi de asemenea….şocul termic. Posibil să fiu eu om mare şi mai putin rezistent la căldură şi umiditate extremă…dar nu pot uita niciodata momentul în care am ieşit din aeroport (în Hanoi)…parcă am intrat într-o saună umedă :))
    Sicer, am zis (cândva) ca dacă mă voi întoarce cândva pe acolo voi evita Bali…de alfel şi Thailanda am evitat..deşi puteam sa fac un popas de acolo, deoarece sunt în general catalogate ca şi “tourist hell hole” ..adica mult prea invadate de turişti (în special Chinezi). Dar..citind blog-ul tău…sa şti că mi-am schimbat părerea 🙂

Vă recomand şi eu cu căldură Vietnam-ul si Cambodgia…doua ţari foarte inedite. Cine mai ştie, poate cu putin noroc cândva facem gaşcă şi o luăm la zbor incolo! Oricum călătoria mi se pare una din cele mai bune investitii…te deschide la minte şi îţi lărgeşte orizonturile!

Good blog, Tia 😉 Keep up the good work!